tikinti
تمامی کالا های این سایت دارای مجوز از نهاد های مربوطه می باشند.

welcome to your shop .....

tikinti
نویسنده : تاریخ : 2 / 8 / 1392

 

با توجه به حذف یارانه ها براي كاهش در مصرف برق و مصرف بهينه آن صرفه جويي قابل توجه در مصرف برق بدون نياز به تماس با كليد و امكان تنظيم براي زواياي مختلف و ساعات مشخص با ورود به محل ، ديگر دنبال كليد نگرديد.مناسب براي پاركينگ ها ، راه پله ها ، راهروي هتل ها.بهترين كيفيت با پايينترين قيمت. این لامپ ها در کشور ترکیه به طور فراوان استفاده می شود.

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 29 آذر1389ساعت 4:17 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

هرگاه یک لایه ماسه اشباع تحت برش رفت و برگشتی قرار گیرد، فشار آب منفذی افزایش یافته و به نوبه خود باعث کاهش تنش موثر می شود، هنگامی که تنش موثر به صفر کاهش یابد و به عبارت دیگر مقاومت برشی خاک صفر شود، پدیده روانگرایی اتفاق می افتد.در بعضی زلزله ها بر اثر پدیده روانگرایی، ساختمان های زیادی دچار نشست، کج شدگی و یا حتی واژگونی شده اند.(زلزله 1964 نیگاتای ژاپن)

زلزله 1964 نیگاتای ژاپن

+ نوشته شده در  یکشنبه 28 آذر1389ساعت 2:34 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

زلزله، آزاد شدن ناگهانی انرژی در پوسته زمین می باشد که به صورت لرزش زمین آشکار می شود. این انرژی ممکن است از منابع مختلفی سرچشمه بگیرد، مانند جابه جا شدن پوسته زمین، فوران های آتش فشانی، یا حتی انفجارهای ساخت بشر یا ریزش حفره های زیرزمینی مانند معادن یا حفره های آهکی زیرزمینی که آب باران در آن ها جریان دارد.  از میان نظریه های مختلفی که به عنوان عامل اصلی زلزله ارائه شده است، نظریه حرکت زمین ساختی(تکتونیک صفحه ای) بیشتر از همه در میان لرزه شناسان معتبر است. اساس این نظریه بر این است که پوسته زمین مرکب از صفحه هایی است که میل به لغزش دارند. این صفحه ها که به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته اند، پس از لغزش، زلزله را تولید می کنند.

Tectonic Plates
 
صفحه سخت سنگ کره (Lithosphere) بر روی لایه نرمتر مذاب کره (Asthenosphere) قرار گرفته و همانند جسمی سخت می لغزد.
در اثر لغزش این صفحات، تنش هایی در مرز آن بوجود می آید، به مرز این صفحات گسل گویند.
با مقایسه نقشه صفحات لیتوسفری زمین و نقشه زمین لرزه های بوقوع پیوسته مشاهده می شود که تقریبا همه زلزله ها(در حدود 90%) در مرز بین صفحات تکتونیکی روی داده اند. از این طریق دانشمندان پی به ارتباط بین زلزله ها با فصل مشترک صفحات تکتونیکی برده اند.
+ نوشته شده در  یکشنبه 28 آذر1389ساعت 1:15 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

یونان  کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است که تمدنی طولانی دارد و آن را خاستگاه دموکراسی نامیده‌اند. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و از شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای ایونی محدود است.یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطه ترکان عثمانی است.امروز یونان کشوری توسعه یافته و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که در سال ۱۹۸۱ میلادی به عضویت آن درآمد. عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه یا OECD، آژانس فضایی اروپا یا ESA است.

در جهان سواحل زيبايي وجود دارند كه برخي مانند بهشت هاي زميني هستند. برخي از اين سواحل به اندازه اي دورافتاده هستند كه شايد فقط كاشفان حرفه اي از محل آنها آگاه باشند يا به اين سواحل سفر كرده باشند. اما تعدادي نيز در سرزمين هايي قرار گرفته اند كه مي توان به آساني به اين اماكن زيبا سفر كرد. مثل سواحل زیبای یونان:

ساحل زیبای shipwreck در Zakynthos یونان

یونان دارای 2049 ناحیه ساحلی است.سواحل یونان(13.676 کیلومتر) دارای مناطق بسیار زیبا  و محیط دریایی ناب می باشد. آب های فیروزه ای,  صخره های شیب دار, درختان نخل و جنگلهای چوب کاج همه و همه عواملی هستند که گردشگران را به این منطقه می کشاند.سواحل مختلف آن از شنی تا سنگی مناطقی هستند که گردشگران می توانند انواع مدلهای ساحلی را در آن جستجو کنند.آفتاب داغ, غذای خوب از جمله جذابیتهای این منطقه توریستی است.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 24 آذر1389ساعت 6:19 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

امروز دنبال ویدئوهای مجموعه کتابهای آموزش مکالمه انگلیسی New Interchange می گشتم که نتوانستم از کتابفروشی های مرند گیر بیارم. دوستم از تبریز هم هم نتونست پیداشون کنه. با گشتی در دنیای اینترنت بالاخره لینک های دانلود این مجموعه مفید را پیدا کردم که برای دوستان ارائه می دهم. امیدوارم مفید واقع شود.


http://rapidshare.com/files/123792894/New.Interchange.Intro.Vol.1.rar
http://rapidshare.com/files/123806830/New.Interchange.Intro.Vol.2.rar
http://rapidshare.com/files/123868559/New.Interchange.1.Vol.1.rar
http://rapidshare.com/files/123885119/New.Interchange.1.Vol.2.rar
http://rapidshare.com/files/123891015/New.Interchange.1.Vol.3.rar
http://rapidshare.com/files/124002077/New.Interchange.2.Vol.1.rar
http://rapidshare.com/files/124007995/New.Interchange.2.Vol.2.rar
http://rapidshare.com/files/124017553/New.Interchange.2.Vol.3.rar
http://rapidshare.com/files/124025118/New.Interchange.2.Vol.4.rar
http://rapidshare.com/files/124049191/New.Interchange.3.Vol.1.rar
http://rapidshare.com/files/124062032/New.Interchange.3.Vol.2.rar
http://rapidshare.com/files/124071306/New.Interchange.3.Vol.3.rar

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 23 آذر1389ساعت 0:11 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

امروز برای دانشجویان و دوستان رشته معماری کتاب بسیار مفیدی از یک معمار انگلیسی بنام Matthew Frederick  رو برای دانلود گذاشتم که به نظر میرسه لازمه که این کتاب در آرشیو هر مهندس معماری وجود داشته باشه.  البته ترجمه این کتاب هم در بازار موجوده ولی به نظر من داشن کتابهای خوب به زبان اصلی ارزش دیگه ای داره.

آدرس دانلود کتاب :  

http://s1.picofile.com/file/5504002000/101_things_i_learned_atarticheture_school.pdf.html

منبع:http://omidi2010.blogsky.com        

+ نوشته شده در  دوشنبه 22 آذر1389ساعت 11:10 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

مطابق آئین نامه های زلزله و درس های گرفته شده از زلزله ها از ایجاد ستون کوتاه حتی الامکان باید خودداری کرد.دلیل این موضوع را این طور می توان توضیح داد که سختی ستون با عکس مکعب طول آن متناسب است. چنانچه مثلاً یک سوم طول ستون آزاد بماند، سختی آن نسبت به ستون های کاملاً آزاد 27 برابر می شود. بدین ترتیب این ستون های کوتاه بخش عمده ای از نیروی برشی طبقه را جذب می کنند و به علت کوتاه بودنشان حالت شکست برشی غالب می شود. در شکل زیر دتایلی را ارائه می دهم که از آئین نامه هندوستان برگرفته شده است. این آئین نامه راه حلش این است که در تمام ارتفاع ستونی که مثلا یک نیم طبقه آن ستون را قطع کرده و ستون کوتاه ایجاد شده باید خاموت گذاری فشرده باشد.

نیم طبقه باعث ایجاد ستون کوتاه شده است.

خاموت گذاری فشرده در کل ارتفاع ستون سمت چپ

به تفاوت خاموت گذاری دو ستون توجه شود. لذا ما طراحان و ناظرین باید به این مسئله دقت کنیم. این موضوع در ستون های راه پله هم پیش می آید. یعنی تیرهای میان طبقه باعث ایجاد ستون کوتاه میشوند. با توجه به مطلب بالا نتیجه می گیریم که در کل طول ستون های راه پله خاموت گذاری باید فشرده باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 22 آذر1389ساعت 2:4 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

در متن زیر اهم اهداف و خط مشی دفاتر نمایندگی سازمان در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه اجرایی آن و زیر نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و حدود وظایف و اختیارات هیات اجرایی دفاتر نمایندگی آورده شده است:

1- ترویج اصول معماری و مقررات ملی ساختمان و شهرسازی و رشد آگاهی عمومی نسبت به آن و افزایش بهره وری.

2- بالا بردن کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات و ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه ها در بخش های ساختمان و شهرسازی در شهرستان مربوطه.

3-  برنامه ریزی به منظور رشد و اعتلای حرفه های مهندسی ساختمان و مشاغل مرتبط با آن.

4- همکاری با مراجع مسئول در امر کنترل ساختمان شهرستان از قبیل اجرای دقیق و صحیح مقررات ملی ساختمان و ضوابط طرح های جامع و تفصیلی و هادی شهرها توسط اعضای سازمان حسب درخواست.

5- دفاع از حقوق اجتماعی و حیثیت حرفه ای اعضاء مقیم شهرستان.

 .....ادامه ی مطلب...movement.blogfa.com


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 20 آذر1389ساعت 11:31 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

در شکل زیر به علت شانه گیر بودن تیر کناری راه پله مجبور شده اند که این تیر را تخریب کنند، ولی اگر از اول در نقشه ها دقت می شد این مشکل پیش نمی آمد. 

ساختمان بتن آرمه- مرند – اول بلوار 29 متری جانبازان(۲ سال قبل)

راه حل این است که در نقشه های معماری عرض راه پله را بیشتر بگیرند تا عرض تیر بتنی عرض مفید پله ها را کاهش ندهد. یک راه دیگر طراحی تیر کنار راه پله با عرض کم مثلا ۲۵ سانتی متر می باشد(روشی که در شهر مرند مد شده است) ولی در این حالت در حین وقوع زلزله، هم شکل پذیری تیر کم خواهد شد و هم محبوس شدگی بتن دچار مشکل خواهد شد.پس توصیه می شود تا حد امکان عرض راه پله افزایش داده شود.

+ نوشته شده در  شنبه 20 آذر1389ساعت 1:52 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

در این وب لست برترین کشور ها از نظر سرعت دانلود و سرعت بارگذاری و.... رو مشاهده می کنید که کشور کره با سرعت دانلود 35.51مگابایت بر ثانیه رتبه ی اول رو به خودش اختصاص داده . کشور ایران هم با 0.63 مگا بایت بر ثانیه در رتبه ی 176 جهان می باشد.به آدرس زیر مراجعه نمایید: 
http://www.speedtest.net/global.php#0

+ نوشته شده در  جمعه 19 آذر1389ساعت 7:29 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

در پست قبلی نوشته بودم که بزودی نتایج آزمایش ها را در وبلاگ قرار خواهم داد(بعد از ۷ روز). آیا نمونه ها مقاومت حداقل ۲۱۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع آئین نامه را خواهند داشت؟؟ امروز یعنی بعد از 8 روز(یک روز اضافی) نمونه های مکعبی بتن را آزمایش کردیم. نتایجی که بدست آمد زنگ هشداری است برای ما ناظرین ساختمانی. نمونه ها در مجموع نتوانستند مقاومت 28 روزه استوانه ای را تا مین کنند! نمونه اول که بتنش شل بود در نیروی 35 تن شکست. این نمونه 8 روز داخل حوض آب بود. نمونه دوم 8 روز خارج حوض بود و روی آن یک پارچه گذاشته بودیم و روزی یک بار روی آن آب ریخته می شد یعنی تقریباً در شرایط کارگاهی بود(البته از وزش باد خبری نبود). این نمونه در نیروی 31 تن شکسته شد. نمونه سوم هم 8 روز داخل حوض آب بود و در نیروی37 تن شکسته شد.

ادامه ی مطلب...movement.blogfa.com


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 16 آذر1389ساعت 2:50 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

در مسیر نظارت ساختمان بتنی که در موردش مطلب نوشته ام چند بار از کنار یک اسکلت فلزی رد شدم. هر بار با دیدن صحنه هایی از اشکالات اجرایی ناراحت می شدم. تا اینکه امروز رفتم عکس بگیرم اتفاقا مالک ساختمان آنجا بود. خوشبختانه یا بدبختانه ساختمان غیر رسمی بود و مهندس ناظری نداشت. ولی این اشکالات در اکثر ساختمان های در حال اجرا دیده می شود. اشکالات را به مالک توضیح دادم تا بلکه جوشکار آنها را اصلاح کند. در مورد ساختمان های غیر رسمی شهرداری فقط جریمه ماده ۱۰۰ را می گیرد و توجهی به ایمن بودن ساختمان ندارد. دفاتر غیر مجاز هم طالب این نوع ساختمان ها و نقشه ها هستند چون مسیر پر پیچ و خم طراحی و کنترل و شهرداری را طی نمی کند. با توجه به زلزله خیز بودن شهر مرند به این مسئله باید توجه جدی بشود.

عدم اتصال ورق بادبند به تیر

برای مشاهده بقیه عکسها لطفا به ادامه مطلب بروید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 13 آذر1389ساعت 7:36 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

برای ایجاد صلبیت کافی در سقف های تیرچه بلوک و همچنین مقاومت در برابر خمش و برش سقف و تیرچه ها لازم است که حداقل ۵ سانتی متر بتن روی بلوک ها ریخته شود.اگر فاصله آکس تیرچه ها از ۵۰ سانتی متر بیشتر باشد ۵ سانتی متر را باید  افزایش هم داد(در بلوک یونولیتی). این ۵ سانتی متر در اکثر پروژه های شهر ما رعایت نمی شود. نمونه اش در همان ساختمانی که قبلا اشاره کردم رعایت نشده است. به عکس ها توجه کنید. آرماتورها کاور هم ندارند.

پیمانکار کارت مهارت ندارد و ساختمان پر از اشکال را تحویل می دهد. خدا به داد ما مهندسان ناظر برسد. ساختمان های ما هم مثل کالاهای چینی شده اند.

+ نوشته شده در  شنبه 13 آذر1389ساعت 6:2 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

بتن سازی  اکثر ساختمان های شهر ما معمولا با بتونیر انجام می شود. کارگران برای راحتی کار کردن با بتن معمولا بتن پر آبی ساخته همچنین درشت دانه را یا حذف می کنند یا ماسه بیشتری داخل بتونیر می ریزند. در ساختمان تحت نظارت من که در مطلب قبلی اشاره کردم با غافل گیر کردن پیمانکار اقدام به نمونه گیری از بتن داخل بتونیر کردیم. بتن نمونه اول کاملاْ شل بود(اسلامپ زیاد). بزودی نتایج آزمایش ها را در وبلاگ قرار خواهم داد(بعد از ۷ روز). آیا نمونه ها مقاومت حداقل ۲۱۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع آئین نامه را خواهند داشت؟؟

 ادامه ی مطلب...movement.blogfa.com


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 8 آذر1389ساعت 5:46 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

مطابق ACI318 فاصله اولین خاموت تیر ها از ستون ها نباید بیشتر از 5 سانتی متر باشد. همچنین در فاصله ای برابر دو برابر ارتفاع تیر از لبه ستون ها خاموت گذاری باید متراکم باشد. مورد اول معمولا رعایت نمی شود. همچنین فاصله خاموت ها در هیچ ناحیه از تیر نباید از نصف عمق موثر تیر بیشتر شود. فاصله خاموت ها  معمولا در تیرچه گذاری به هم می خورد و فاصله ها رعایت نمی شود. این عکس ها را از یک ساختمان در حال اجرا گرفته ام. قبل از بتن ریزی این اشکالات را تذکر دادم و اصلاح کردند.

عدم رعایت هر کدام از موارد بالا در حین وقوع زلزله خطرناک خواهد بود. یعنی ترک ها به هم دوخته نخواهند شد و تیرها گسیخته خواهند شد.

 فاصله اولین خاموت از بر ستون به جای حداکثر ۵ سانتی متر ۱۷ سانتی متر بود!!!!

تیرچه ریزی آرایش خاموت ها را به هم زده و فاصله دو خاموت افزایش یافته


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 7 آذر1389ساعت 8:26 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

کتابی که اکنون برای شما آمده کرده ام همراه با فایل های صوتی آن میتواند به شما در یادگیری انگلیسی با لهجه آمریکایی کمک کند كتاب " Speak English Like an American " يكي از بهترين كتابهايي است كه براي آموزش زبان انگليسي با گويش آمريكايي نگارش يافته و در كالج ها و دانشگاه هاي سراسر دنيا براي علاقمندان تدريس ميشود و از اعتبار زيادي برخوردار است .پيشنهاد ميشود مطالعه اين كتاب به صورت مستمر بوده و طوري برنامه ريزي كنيد كه هر دو زور يكبار يك درس از اين كتاب را به طور كامل مطالعه كنيد . پس در ادامه مطلب برای دانلود آن با ما همراه شوید .


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 4 آذر1389ساعت 12:39 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

وقتی کسب مقاومت اولیه بتن اهمیت داشته باشد یا آنگاه که برای تکمیل آبگیری، مثلا در هوای سرد، به گرمای بیشتری نیاز باشد، در این صورت عمل آوری با بخار سودمند است. 






.:: This Template By : ::.




تمام حقوق اين سایت و مطالب آن متعلق به AMAZON SHOP مي باشد.