tikinti
تمامی کالا های این سایت دارای مجوز از نهاد های مربوطه می باشند.

welcome to your shop .....

tikinti
نویسنده : تاریخ : 2 / 8 / 1392

اگر می خواهید دندانهایتان سالم بماند،موارد زیر را رعایت نمایید:

۱- حذف قند و شکر و شیرینیجات و جایگزین کردن خرما یا کشمش با قند صنعتی برای خوردن چای.

۲- از تماس مستقیم مرکبات مثل پرتقال با دندان ها خودداری باید کرد. بهتر است آب این مرکبات را که اسیدی هستند و به مینای دندان آسیب می رسانند را با نی به داخل حلق کشید. حتماً بعد از خوردن سیب، با آب قرقره کنید و بعد آب بخورید. 

۳-استفاده از نخ دندان های استاندارد. در این مورد نخ دندان با مارک Colgate بهترین انتخاب می باشد که البته در ایران نمی توانید پیداش کنید و مجبورید از کشورهای همسایه(مخصوصاً ترکیه) تهیه کنید. نخ دندان قبل از مسواک توصیه می شود.(نخ دندان های تولید داخل به دندان ها آسیب می رسانند). حتی نخ دندان های تقلبی با مارک های معروف در بازار وجود دارند که به دروغ روی آنها نوشته شده است که مثلاً نماینده رسمی Oral B از کشور انگلستان یا آلمان. جالب است که نخ داخل این ظرفهای تقلبی خیلی سفت و خشن بوده و حتی ممکن است باعث شکستن دندان هم بشوند.

I recommend daily brushing and flossing to help maintain strong and healthy teeth and gums. Daily flossing will help to keep plaque from building up and remove food particles from the places between teeth and around the gumline where even the most effective brushing can't reach. 

۴-مسواک زدن بعد از غذا خوردن. حداقل ۲ بار در روز و مخصوصاً قبل از خواب مسواک زدن توصیه شده است.

۵-استفاده از دهان شویه مناسب هر شب قبل از خواب و بعد از مسواک زدن. در این مورد هم بهتر است از دهان شویه با مارک Oral B استفاده کنید. مطالعاتی که از اواخر دهه 70 میلادی انجام شده، نشان می‌دهد دهان‌شویه‌هایی که حاوی اتانول هستند، خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می‌دهند. به نظر می‌رسد این ترکیب باعث آسیب‌پذیر شدن بافت‌های دهان در برابر عوامل سرطان‌زا مانند دود سیگار می‌شود. هرقدر میزان الکل موجود در این مواد بیشتر باشد، به همان اندازه خطر سرطان‌زا بودن آنها هم بیشتر است. اگر برای استفاده از این محصولات اصرار دارید، بهتر است آنها را همان‌طوری مصرف کنید که روی بسته‌شان ذکر شده و به هیچ وجه دهان‌شویه‌ها را قورت ندهید. افراد سیگاری و اشخاصی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان دهان هستند، بهتر است حتما نمونه‌های بدون الکل این نوع محصولات را خریداری کنند.

 ۶- استفاده از نان های نرمتر. مثلاً نان سنگگ برای صبحانه بهتر از نان لواش خواهد بود و فشار کمتری به دندانها وارد خواهند کرد. به نظر نان فانتزی بهترین گزینه می باشد.

۷- مراجعه به دندانپزشک هر ۶ ماه یکبار برای معاینه دندان ها و جرم گیری هر ۶ ماه یکبار.

درست است که خراب شدن دندان به مسائل ژنتیکی هم ارتباط دارد ولی شما قند و شکر و شیرینی را حذف کنید تا معجزه را ببینید. از آنجائیکه اکثر دندانپزشکان عاشق دندانهای خراب شما هستند و درآمدشان از آنجاست، هیچ وقت حقایق را در مورد مراقبت صحیح از دندانهایتان را به شما نخواهند گفت. این تجربیات من بود. از نظرات شما استقبال می کنم.






.:: This Template By : ::.




تمام حقوق اين سایت و مطالب آن متعلق به AMAZON SHOP مي باشد.