tikinti
تمامی کالا های این سایت دارای مجوز از نهاد های مربوطه می باشند.

welcome to your shop .....

tikinti
نویسنده : تاریخ : 2 / 8 / 1392

آنچه در شهرهای ما دیده نمی شود، یکی خیابانهای عریض است و دیگری یک شکل نبودن نماهای دیوارهای محوطه. لا اقل در شهرک های جدید این موارد را باید رعایت کرد. قبلاً در مورد شهر نخجوان آذربایجان نوشته بودم. عکسهای زیر مربوط به آنجاست که دو مورد بالا رعایت شده اند.

 به آخرین عکس توجه کنید، عرض پیاده رو و فضای سبز جلوی کارخانه آب معدنی  قابل توجه است.‌‌‌

+ نوشته شده در  شنبه 28 بهمن1391ساعت 0:13 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

با مشاهده عابرگذر تجاری در حال احداث در شهر مرند سوالات زیر به ذهنمان خطور می کند:

(این متن فقط جنبه سوالی داشته و هدف رفع ابهامات زیر می باشد نه انتقاد به این پروژه)

 ا- مگر مرند توکیو است و کمبود زمین داریم که در مرکز شهر زیر زمینی ایجاد شود که  بزرگترین، مدرنترین و اولین عابر گذر تجاری در مرکز شهر باشد؟

۲- آیا شهر مرند کمبود مغازه دارد؟

۳- هدف اصلی از احداث این بازار زیرزمینی چیست؟چه کسی یا کسانی این طرح را پیشنهاد داده اند؟

۴- این طرح به نظر یک کپی برداری از عابر گذر تجاری بازار تبریز می باشد. آیا عابر گذر تجاری بازار تبریز طرحی موفق بوده است؟ آیا مرکز مرند بابازار تبریز قابل مقایسه است؟

۵- آیا بهتر نبود به جای این هزینه و پروژه، یک مرکز خرید مدرن در فضای باز احداث می شد؟ آیا زیر زمین جای دلبازی خواهد بود؟ می توانستند یک مرکز خرید مدرن مثلاً ۵ طبقه با پارکینگ در اطراف شهر بسازند. این مرکز خرید می توانست محلی برای بازی بچه ها، محلی برای تفریح و استراحت مردم باشد. طبقه آخر را هم معمولاً برای غذاخوری ها در نظر می گیرند.

۶- مرند سابقه سیل های فاجعه باری دارد مثل سیل ۲ سال پیش. آیا فکری به این بحران شده است؟ کانالهای آب اگر مسدود شوند، سیل مستقیماً وارد این بازار نخواهد شد؟ 

۷- از ارزش افتادن مغازه های موجود در اطراف مرکز شهر چه طور جبران خواهد شد؟

۸- مسئله روشنایی این بازار چگونه حل خواهد شد؟ منظور روشنایی کافی و طبیعی می باشد. در قسمت وسیعی از این بازار مغازه داران مجبورخواهند بود از صبح تا شب لامپ ها را روشن نگه دارند. آیا از عهده هزینه برق خواهند آمد؟

۹- شهرداری به ازای این همه مغازه های زیر زمینی کدام پارکینگ را احداث خواهد کرد؟

۱۰- آیا بهتر نبود به جای تمرکزگرایی و ازدحام در مرکز شهر، از مرکز شهر تمرکز زدایی می شد؟

۱۱- شهر مرند بالاخره روزی به مترو نیاز خواهد داشت. این بازار با مسیر مترو تداخل خواهد کرد.

۱۲- مسئله دیگر نحوه انتقال کالاها به داخل مغازه های زیر زمینی می باشد. اگر یک کامیون بار را بخواهند به یکی از مغازه ها حمل کنند، این کامیون راهبندان ایجاد خواهد کرد. همزمان اگر چند مغازه داخل زیرزمین و مغازه های موجود بر خیابان بخواهند این کار را بکنند، راهبندان بدتری ایجاد خواهد شد. با توجه به عرض کم خیابان های مرکز شهر و افزایش روز به روز خودروها و عادت مردم مرند به راه رفتن در خیابانها به جای پیاده روهای باریک و عدم وجود پارکینگ ها ، مرکزشهر قفل خواهد شد.

۱۳- آیا این بازار بدون پارکینگ، حجم ترافیک وحشتناک شهر را افزایش نخواهد داد؟

روز به روز به تعداد خودروها افزوده می شود. اکثر ساختمانها،ادارات،بانکها،ساختمانهای پزشکان،تالارها و این عابرگذر تجاری کسری پارکینگ دارند!

۱۴- به علت شیب خیابان امام، شاهد هستیم که سقف این بازار در این قسمت به صورت پله پله ساخته می شود! این کار چند مشکل دارد: برای آسفالت کاری و احداث خیابان مجبور خواهند بوداین قسمت را همسطح نمایند که باعث خواهد شد بار سقف بازار به طور قابل ملاحظه ای افزایش یابد. همچنین در محل اختلاف سطح ها (پله ها) بعداً شاهد ترک ها و شکافهایی خواهیم بود.

می توانستند سقف این قسمت را شیبدار طراحی و اجرا نمایند. در اینصورت سقف کاذبی اجرا می شد که می توانستند برخی تاسیسات از قبیل برق و تلفن را از داخل آن عبور دهند. توصیه می شود در خیابان جلفا این اشتباه تکرار نشود.

سقف این بازار به صورت پله پله

+ نوشته شده در  سه شنبه 24 بهمن1391ساعت 9:10 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

+ نوشته شده در  جمعه 20 بهمن1391ساعت 11:2 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  آرشیو نظرات

ETABS v12 - Coming Soon





.:: This Template By : ::.




تمام حقوق اين سایت و مطالب آن متعلق به AMAZON SHOP مي باشد.