tikinti
تمامی کالا های این سایت دارای مجوز از نهاد های مربوطه می باشند.

welcome to your shop .....

tikinti
نویسنده : تاریخ : 2 / 8 / 1392
تعریف هوای سرد در بتن ریزی مطابق ACI 306

تعریف هوای سرد مطابق ACI 306 عبارت است از دوره ای که میانگین دمای روزانه در مدتی بیش از 3 روز متوالی کم تر از 5 درجه سانتی گراد باشد.

چنانچه دمای محیط برای بیش از نصف روز بالاتر از 10 درجه سانتی گراد باشد، می توان عملیات بتن ریزی معمولی را از سر گرفت.

---------------------------

مدت زمان عمل آوری بتن و حداقل دمای عمل آوری بتن طبق ACI318

 

Concrete (other than high-early-strength)
shall be maintained above 10 °C and in a moist
condition
for at least the first 7 days after placement.

 

یعنی بتن باید بعد از ریخته شدن بالای ۱۰ درجه سانتی گراد و در شرایط مرطوب دست کم ۷ روز اول نگهداری شود. حال آیا با آمدن فصل سرما ،ساختمان های بتن آرمه شهر ما این حداقل ۷ روز اول را در شرایط مرطوب و بالای ۱۰ درجه سانتی گراد سپری می کنند؟؟؟؟

 

+ نوشته شده در  جمعه 19 مهر1392ساعت 8:16 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

حذف دیوارهای برشی در طبقات بالاتر، بیشتر در ساختمانهای بلند اتفاق می افتد. نقطه ای در ارتفاع وجود دارد که اگر نقطه عطف بنامیم، از آن نقطه به بالا دیوار اثر منفی روی سازه دارد و بهتراست از آن نقطه به بعد دیوار را حذف کرد. این بحث به اثر متقابل دیوار و قاب معروفه که در کتابهای زلزله توضیح داده شده است.

 

Overall lateral deformations of HFs are primarily generated by shear racking (frame) and fl exural bending (bracing system or wall). Frame lateral displacements reduce as the height increases; conversely,lateral defl ections of braced frames and structural walls increase with the height. The net effect is that at lower storeys, bracing systems and walls are stiffer than frames, while, in turn, the latter possess higher stiffness at upper fl oors. This difference in lateral stiffness along the height between the structural components of HFs signifi cantly affects the distribution of seismic actions as shown, for example, in Figure A.17 . The shear resisted by the frame in HFs increases with the height, vice versa for the interacting wall. It is also observed that the total shear carried by the MRF at top storeys can exceed the applied seismic action (also referred to as ‘ negative storey shear share ’ ). Effects of negative storey.

 

  

+ نوشته شده در  چهارشنبه 10 مهر1392ساعت 11:15 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

مجموعه American English File یکی از محبوبترین دوره های آموزش زبان انگلیسی آمریکایی است که چندی است که با استقبال موسسات آموزش زبان داخل ایران روبرو شده است . این مجموعه که در سال 2008 از سوی انتشارات آکسفورد عرضه شده است ،با ساختار منحصربفرد و تایید شده خود , با استفاده از عامل طنز و تخیل , با ارائه درس های جذاب  و به روز , زبان آموزان را به یادگیری زبان انگلیسی ترغیب می کند . این مجموعه در 5 سطح تدوین شده است. New American File شامل 5 سطح starter + 1 + 2 + 3 + 4 می باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1 مهر1392ساعت 4:59 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

به نظر شما چرا آخر هر ماه دلار می یاد پایین بعد می ره بالا ؟

زندگی مردم ایران زندگی در نوسان است.

+ نوشته شده در  شنبه 30 شهریور1392ساعت 9:52 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

   آيا مي دانستيد کلمه آکبند نه کلمه اي لاتين است و نه فارسي؟آيا مي دانيد اين کلمه از طرف چه کساني و چطور وارد فارسي شده ؟قديما که بندر آبادان بهترين بندر ايران بود و کشتيهاي تجاري اونجا بارشون رو تخليه مي کردند روي بعضي از اجناس که خيلي مرغوب بودند نوشته شده بود:

UK BAND

يعني بسته بندي شده انگليس ولي آباداني ها اون رو آکبند مي خوندند و همين طوري شد که اين تلفظ اشتباه در تمام ايران منتشر شد و هر به جنسی که بسته بندی شده می گن آکبند.

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 28 شهریور1392ساعت 4:27 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  2 نظر

در مصاحبه ای با آقای مهندس سعید فاروقی فر کارشناس حوادث اداره کار شهرستان مرند، نظرات ایشان را در باره نقش مهندس ناظر در ایمنی کارگاه های ساختمانی جویا شدم که در زیر آورده می شود:

 

بیشترین حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و بالا بودن حوادث در مقایسه با سایر کارها می تواند دلایلی مثل کثرت کارگاه های ساختمانی و کارگران شاغل در آنها، آشنا نبودن دست اندرکاران فعالیتهای ساختمانی با مقررات و قوانین، عدم وجود زیرساختهای ایمنی بنا به ذات کار و سهل انگاری و بی مبالاتی و بی احتیاطی مالکان، پیمانکاران و کارگران و عدم نظارت کافی داشته باشد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 25 شهریور1392ساعت 11:4 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

آقای "چوخ بختیار" با آب حمام دوست می گیرد. او یک عمر با ترس زندگی کرده است. او در هر مهمانی از خریدو فروش زمین صحبت می کند. او افتخار می کند که پارسال یک آپارتمان خریده بود ۵۰ میلیون تومان و امسال همان آپارتمان را ۱۲۰ میلیون خواستند نداد.

آقای "چوخ بختیار" از وقتی که استخدام شد، اخلاق و طرز گفتارش عوض شد. او از آنروز با غرور و تکبر رفتارکرده و حرف می زند. او از آنروز با دوستان قدیمیش به صورت رسمی صحبت می کند.

http://tikinti.blogfa.com/post-357.aspx

+ نوشته شده در  دوشنبه 4 شهریور1392ساعت 6:52 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  2 نظر

در محل اتصال تیرچه ها به تیر بتن آرمه یا تیر فلزی و یا حتی شناژ افقی از آرماتوری با خم ۴۵ درجه استفاده می شود که نقش تقویت برشی را دارد، زیرا خرپای تیرچه ها در محل اتصال معمولا قطع می شوند. حال سوال اینجاست که اتکا درست است یا ادکا؟ و معنی آن چیست؟

در طی یادگیری زبان روسی به صورت خودآموز من به کلمه روسی утка برخوردم که به معنی اردک و مرغابی می باشد. تلفظ این کلمه همان اتکا (اوتکا) می باشد. به دلیل شباهت شکل این آرماتور به گردن اردک و مرغابی به نظر من این اسم انتخاب شده است.

پیشنهاد می شود برای پاس داشتن زبان ترکی از این به بعد به جای "اتکا" بگوییم " اردک بوینی" (Ördek Boynı ) و در فارسی بگوییم " گردن اردک".

کلمه Хомут (خاموت) هم کلمه ای روسی می باشد به معنای گیره و با گیره نگه داشتن و یا بست کامل.

کلمه  рамка (رامکا) هم کلمه ای روسی است به معنای frame یا قاب.

کلمه сетка (سیتکا) هم کلمه ای روسی است به معنای net و grid یا شبکه.

+ نوشته شده در  جمعه 25 مرداد1392ساعت 10:59 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

مسکو با حدود 14 میلیون سکنه پرجمعیت ترین شهر قارۀ اروپا است که با وجود جاذبه های توریستی فراوان یکی از مقاصد گردشگری برتر دنیا به شمارمی رود. اگر به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا علاقه دارید، همچنین اگر دوست دارید عظیم ترین سازه های دست بشر در قرنهای گذشته را ببینید، در سفر به این شهر تردید نکنید.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 4 مرداد1392ساعت 5:24 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  5 نظر

İster yaşantımızda isterseniz iş hayatında iyimserlik ve kötümserlik kimi zaman avantaj kimi zaman dezavantaj. Genel olarak bakıldığında iyimser kişiler etrafındakilere pozitif elektrik yayarak motivasyonu ve verimliliği artırıyor. Fakat bunun tam tersini savunanlar da var. Bazen iyimserlerin hayatla ve gelecekle ilgili gerçekçi olmayan tutumları, tedbirsiz davranmalarına neden olabiliyor. Bu görüşe göre ekonomik krizlerin ve batan şirketlerin nedeni iyimserlik.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 24 تیر1392ساعت 0:58 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  2 نظر

+ نوشته شده در  پنجشنبه 20 تیر1392ساعت 10:25 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

+ نوشته شده در  سه شنبه 18 تیر1392ساعت 11:35 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

امروز هفتم تیر ۹۲ ساعت ۹:۴۳ صبح زلزله ای به بزرگی 4.3 ریشتر به مرکز تسوج، آذربايجان شرقي، مرند را هم لرزاند. 

+ نوشته شده در  جمعه 7 تیر1392ساعت 10:0 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

آیا می دانستید خیلی ها به اشتباه به گل شقایق، گل لاله می گویند؟

برای شناخت بهتر این گل به این آدرس  سر بزنید: http://nargil.ir/plant/houseplants.aspx?pid=358

+ نوشته شده در  پنجشنبه 6 تیر1392ساعت 11:35 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

برای اینکه با ریشه های تاریخی ناهنجاریهای اجتماعی جامعه ما آشنا شوید، کتاب زیر را دانلود نمایید:

http://uplod.ir/7fusu4ejlw6q/chera_darmandeim.pdf.htm
گوشه هایی از این کتاب:

یک فرنگی که مدتها در ایران کار می کرد  از دوست ایرانی اش می پرسد: وقتی که ایرانیان انسان را برای صرف چای یا میوه به منزلشان دعوت می کنند از کجای حرفشان می شود فهمید که باید وارد منزلشان شد یا نشد؟؟!!

+ نوشته شده در  چهارشنبه 29 خرداد1392ساعت 11:0 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

+ نوشته شده در  جمعه 10 خرداد1392ساعت 2:15 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

Zenginlik üzerine bugüne kadar yazılmış en ilham verici kitap.. Eskilerin başarı sırları, mutluluğa ve refaha ulaşmanın kesin yolu dünyada iki milyondan fazla satan kitap epsilon yayınevi raflarında!

Parayı idare etme, finansal planlama ve kişisel servet konularında ilham veren eserlerin en önemlisi olarak bilinen Babil hikayelerinden çok sayıda okuyucu faydalanmıştır. İncil'deki kadar basit bir dille anlatılan bu ilgi çekici ve bilgilendirici hikayeler kişiyi refaha ev refahla gelen mutluluğa götüren kesin yolu önümüze sermektedir. Bir modern klasik olarak beğeni toplayan bu bestseller, kişisel maddi problemlerinizi kavramanıza yardımcı oluyor ve size ömür boyu yol gösterecek çözümler sunuyor.

Bu kitap para kazanmanın, elinizdeki paraya sahip çıkmanın ve paradan para kazanmanın yollarını içeriyor.
  

+ نوشته شده در  دوشنبه 6 خرداد1392ساعت 1:11 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

(مشکلات اجتماعی و باورهای غلط و بدآموزیهای اجتماعی جامعه ما در قالب آقای"چوخ بختیار")

http://tikinti.blogfa.com/post-357.aspx

ایلانین آغینادا لعنت، قره سینه ده لعنت.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 2 خرداد1392ساعت 12:0 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  6 نظر

سایت http://www.irlanguage.com یک سایت بی نظیر در مورد آموزش زبان های خارجی می باشد.  مرجع آموزش زبان ایرانیان فعالیت خود را از فرورودین ماه سال 1391 در تهران با هدف آموزش زبان های زنده ی دنیا آغاز نموده است. این مرجع جزء 100 سایت نخست دارای نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکرونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 31 اردیبهشت1392ساعت 11:0 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

ما جمعی از آزاد اندیشان عضو نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی و مقیم شهرستانها، تصمیم غافلگیرانه نظام مهندسی استان را در خصوص تغییر اعضای هیئت رئیسه دفاتر نمایندگی را  از ۵ نفر به ۳ نفر را به شدت محکوم می نماییم. همانطور که طرح انتصاب ۲ نفر با شکست مواجه شد، این طرح هم شکست خواهد خورد. ما خواستار استعفای طرح ریزان و پایه گذاران این طرح استبدادی هستیم.

+ نوشته شده در  سه شنبه 24 اردیبهشت1392ساعت 10:55 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  28 نظر

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 24 اردیبهشت1392ساعت 3:35 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  5 نظر

اینجانب فخرالدین قهرمانی از کلیه حامیان و رای دهندگان به اینجانب تشکر ویژه می نمایم.

نتایج نهایی انتخابات هیئت اجرائی دفتر نمایندگی نظام مهندسی مرند. در ادامه مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 19 اردیبهشت1392ساعت 8:39 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  25 نظر

تعرفه خدمات مهندسی شهرستان میانه در سال ۹۲ را از لینک زیر دانلود نمایید. نظر شما چیست؟  

http://mcea.ir/wp-content/uploads/2013/05/tarefe92.pdf

+ نوشته شده در  چهارشنبه 18 اردیبهشت1392ساعت 10:52 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

+ نوشته شده در  سه شنبه 10 اردیبهشت1392ساعت 10:39 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید

http://www.csiberkeley.com/etabs2013/news

Detailing

    • Creation of schematic construction drawings for concrete and steel structures
    • Framing plans and schedules for steel frames
    • Framing plans and schedules for composite floors
    • Reinforcing schedules for concrete beams and columns
    • Reinforcing details for concrete shear wall elevations and cross-sections
    • Customizable detailing rules
    • Customizable drawing sheets with multiple views
    • Automated Bill of Quantities
    • Print or export to AutoCAD
    •  
    • Added Steel connections design including base plates for AISC 360-10
    •  Static lateral seismic load code Turkish EDP 2007 also was added to ETABS 2013.
    • Concrete Frame Design Manual Turkish TS 500-2000 with Turkish Seismic Code 2007
    • -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    • CSI Celebrates 38 Years of Innovation:
 
+ نوشته شده در  یکشنبه 1 اردیبهشت1392ساعت 8:44 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  2 نظر

امروز، زلزله به بزرگی 5.2 ریشتر به مرکز تسوج، آذربايجان شرقي در ساعت ۱۵:۰۹:۳۷ اتفاق افتاد. مرند هم لرزید.

An earthquake measuring 5.2 on the Richter scale struck Tasuj on 18 April.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 29 فروردین1392ساعت 4:24 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  یک نظر

Bize en çok sorulan sorulardan biri şöyle; ” Kendimi geliştirmek ve daha başarılı olmak için hangi kitapları okumalıyım?”


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 9 فروردین1392ساعت 0:3 AM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  3 نظر

مردم کشورهای پیشرفته از هر وقت فراغتی برای مطالعه استفاده می نمایند. در ترن ، مترو ، اتوبوس، در صف اتوبوس، ... و حتی وقتی در ساحل، حمام آفتاب می گیرند مطالعه می کنند. ما در ایران وقت زیادی را در صف ها به هدر می دهیم. آیا تا به حال دیده اید در بانکهای ما کسانی که شماره گرفته و به انتظار نشسته اند تا نوبتشان برسد، کتابی از کیفشان در بیاورند و مطالعه نمایند؟!

جالب است، خیلی ها حاضرند مثلاً بیست هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان صرف ناهار یا شام بیرون از خانه کنند ولی حاضر نیستند ده هزار تومان برای خرید یک کتاب بپردازند. به هدیه هایی که مردم در ایران به همدیگر می دهند دقت کنید، تقریباً کمتر کسی کتاب هدیه می دهد. مطالعه فایده های بسیاری دارد. مطالعه ذهن انسان را باز می کند. درک و شعور ما را بالا می برد. فرهنگ ما را تغذیه می کند. رفتارهای ما را اصلاح می کند. مطالعه بینش ما را به دنیا وسیع تر می کند.

 

این هم متنی در مورد فایده های مطالعه به زبان ترکی استانبولی:

KİTAP OKUMANIN YARARLARI

1-Kitap Okuma Bir İlaçtır:
2-Kitap Okuma Hayatı Sevdirir
3-Kitap Okuma Düşünceleri Olgunlaştırır Okuma; düşünceyi besleyen, geliştiren ve çabuklaştıran ana kaynaklardan biridir.
4-Kitap Okuma Stresi Azaltır
5-Kitap Okuma Zihni Açar, Hantallıktan Kurtarır

بقیه در ادامه مطلب 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 2 فروردین1392ساعت 6:21 PM  توسط  مهندس فخرالدین قهرمانی   |  نظر بدهید






.:: This Template By : ::.




تمام حقوق اين سایت و مطالب آن متعلق به AMAZON SHOP مي باشد.